לבחור את הווילון הנכון חלק 2

צילום: תפור וילונות
במגזין הקודם דיברנו על וילונות ימינה/שמאלה. הפעם נדבר על וילונות מעלה/מטה:    ישנם מספר סוגים: גלילה, סאן סטריפ, דואט, סילואט, ונציאני, רומאי ואוסטרי  כאשר המשותף לכל סוגי הווילונות שהם מועלים ומורדים .      בחירת סוג הווילון תלויה במספר גורמים בין היתר: בצורך בהחשכה, אם יש צורך בהעלמת הווילון, בחדירת שמש לחלל, שילוב עם יתר וילונות החדר, מיקום ריהוט מתחת לחלון ועוד .    תכנון מוקדם יאפשר "העלמת" הווילון מחלל החדר במידה ורוצים  .

גלילה

וילון פונקציונלי שניתן להעלמה עם מראה מינימליסטי. יעיל להחשכה וניתן גם להשתמש להצללה. ניתן להשיג במגוון רחב של הדפסים.

סאן סטריפ

 מאד דומה לגלילה. מורכב משני שכבות של בד שע"י שינוי החפיפה בניהם ניתן לשלוט על כמות האור החודר. הוילון אינו יעיל להחשכה.

ונציאני

עשוי מאלומיניום או מעץ, מראה נקי, ויסות חדירת אור, ניתן להתקנה בתוך פרופיל אלומיניום של חלון. ווילון ונציאני עשוי עץ ייתן מראה כפרי ונוכחות חזקה 

סילואט

וילון הנגלל מעלה לתוך קסטה ממש כמו תריס ומאפשר שליטה על כמות האור הנכנס והפרטיות. הוילון בנוי משתי שכבות בד שבינהן שלבים מבד. הוילון נותן מראה רך ובעל יעילות מקסימלית להחשכה. הפעלה חשמלית או ידנית.

דואט

מאפשר מגוון רחב של סינון אור, מהצללה ועד האפלה, ומספק בידוד אקוסטי ותרמי. מתאים גם למפתחים בעלי צורות מיוחדות כגון טרפזים. בעל מראה רך, יעילות מקסימלית להחשכה ,ניתן להתקנה בתוך פרופיל אלומיניום של חלון ומתאים לסקייליטים.

רומאי/ רומאי אוסטרי

מיוצר מבד, בעל מראה נקי ומשתלב היטב עם וילונות כפלים בחלל  האוסטרי הוא וילון רומאי עם סרט כיווץ המעניק מראה קלאסי לוילון